15 Mayıs 2009 Cuma

ÇİKOLATALI KURABİYELER


Çay ve kahvenin yanında muhteşem...



Malzemeler:

1 su bardağı damla çikolata, ( ama ben marketlerde satılan damla çikolatanın gerçek çikolatayla hiçbir alakası olmadığını düşündüğümden kuvertür çikolatayı küçük parçalara ayırdım)
1 büyük yumurta,

1/2 su bardağı + 1 çorba kaşığı yumuşamış tereyağı,
1 su bardağı toz şeker
1/3 su bardağı kakao,
1 çay kaşığı vanilya,

1 su bardağı un,

1/2 çay kaşığı karbonat ( ben bu biraz daha arttırılabilir),

1 tutam tuz






Yapılışı:

Fırınınızı 175 derecede ısıtın. Tereyağı ve şekeri mikserle çırpın. Yumurta ve vanilyayı bu karışıma ekleyin. Un, kakao, karbonat ve tuzu da ilave edip yavaşça karıştırın. Çikolata parçalarını da ekleyin. Fırın tepsisine yağlı kağıt koyun. Karışımdan tatlı kaşığı ile parçalar alıp yağlı kağıda belli aralıklarla dökün ki bu aralıklar sık olmasın. Pişerken kurabiyeleriniz birbirine yapışabilir. İşte bu esnada biraz hızlı olup hiç bekletmeden kurabiyeleri fırına verin. Aksi halde kurabiyeleriniz benimkiler gibi kabarmaz. 8-9 dakika pişirin. İşte ben buna da uyamadım. Çünkü ben çay ve kahvenin yanında yemek için daha sert bir kurabiye istiyordum. O yüzden yaklaşık 10 dk daha fazla fırında tuttum. Daha fazla fırında tutacaklar sürekli bakmalılar çinkü yanabilir. Yumuşak olmasını isteyenler de 8-9 dakika tuttuktan sonra pişmediğini düşünmesinler, zira bu kurabiyenin özelliği fırından çıktıktan sonra sertleşiyor olması. Kavanozda uzun süre tazeliğini koruduğunu da belirtmeliyim.

Haftasonu ağzınızın tatlı kalması dileğiyle,


5 yorum:

  1. 1/2 su bardağı+1 çorba kaşığı tereyağ derken eritilmiş mi oluyor acaba yanıtlarsanız sevinirim
    ayrıca ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle nefisss görünüyor,
    ellerinize kollarınıza sağlık
    mutlu mutlu hafta sonları dilerim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. hemen denemek istiyorum ama bu tereyağ kaç gram olacak???

    kıtır kıtır kahve yanına yapalımmm

    YanıtlaSil
  4. Tereyağını eritmeden koydum. Ama dışarda beklemişti dolayısıyla yumuşamıştı.

    YanıtlaSil
  5. Yeşimcim valla gram olarak ölçmek aklıma gelmedi. Ben de tarifteki gibi bardakla yaptım.

    YanıtlaSil